Kraften som blir starkare med lugnet

Konstig rubrik jag vet, men ikväll fick jag den insikten i min meditation. Den hittills bästa meditationen jag haft sedan jag började meditera. Mycket tydliga signaler i form av budskap, bilder och symboler. Den symbol som jag fick starkast är blomman Gullviva som står för:
Just nu - bara du
Visdom: Just nu är allting bra. Jag är trygg här och nu. Jag tar hand om mig själv eftersom jag älskar mig själv. Jag skapar mig ett gott liv.
Just nu är det bara du som gäller. Här gäller det att hjälpa dig själv i första hand. Ge dig själv den trygghet och omvårdnad du behöver.
 
Det är oerhört skönt att få symboliken och bekräftelsen att det jag känner är rätt. Det har varit en tufft både i arbetet och privat den senaste tiden och då få bekräftelsen att jag fortfarande är på rätt spår känns oerhört skönt.
 
Jag har däremot ett mål som kommer ta tid och energi och det är att tycka det är lätt som en plätt att löpträna. Jag vill känna att jag längtar, att jag kan mata kilometer och njuta av olika miljöer som passerar och låta endorfinerna flöda. Undrar när jag kommer känna just det här?? Som sagt det är ett mål eller kanske snarare en vision!
 
Oavsett imorgon är det löpträning enligt träningsupplägget och det blir ett lättpass i behagligt tempo.
 
1 Elisabeth Nilsson:

skriven

Du är så duktig på att skriva. Du är också duktig på att sätta upp mål och följa dem. Jag håller med rubriken även om man får tänka till lite. Kram laila

Svar: Tack Elisabeth! Jag känner inte alltid att jag är bra på att uppnå mål men jag gör allt jag kan. Kram
Laila

Kommentera här: