Prestationsfaktorer

1. Kondition ger energi              2. Muskler skapar kraft               3.Teknik sparar energi och ökar kraften

Denna helgen har jag sett många bevis på att ovanstående är sant. Enorma prestationer har genomförts av våra handbollsspelare och de har delat med sig allt detta till publiken. Potatiscupen har genomförts denna helgen och det har varit jubel, skratt, frustration, nervositet, stolthet och tårar som synts och känts. Som mamma till en tonåring som verkligen gör sitt bästa ihop med sina kamrater är något speciellt. Jag vill liksom också vara där i ett lag och bara leverera... Alla A-pojk P97 har utvecklats enormt det här året. Tyvärr förlorade de i kvartsfinal idag mot ett tydligt bättre lag från Finland, grattis till BK 46.
A-pojk P96 var däremot helt oslagbara och sopade golvet med alla motståndare och vann allt - Grattis!! 
 
En fantastisk helg i Estrad och vilken hall vi fått!! En hall som Alingsås är riktigt stolta över!
 
Som sagt alla idrottsprestationer bygger på en kombination av tre kvaliteter oavsett vilken sport man ägnar sig åt. Något som jag tar med mig in i min löpning som jag hoppas komma igång med igen efter träningsförbudet. I veckan som kommer börjar jag med löpträningen igen och tekniken. Kommande vecka så blir det fokus enligt min träningsbibel...
 
1. Landningen
2. Frånskjutet
3. Framåtpendlingen av benet
4. Bakåtpendlingen av benet
 
Dvs löpcykeln - löpsteget är en cyklisk rörelse som delas in i dessa fyra delar.
Undrar när jag kan dela en bild på mig enligt nedan...puh...
 
"Bild från Runners World"

Kommentera här: